Select Page

Minden forrásom belőled fakad! – Missziós napok Egerben

Iskolánk lelkes missziósai három napos testi és lelki feltöltődésen vehettek részt május 9-től Egerben. Igazi zarándokként, vonattal mentünk és jöttünk, városon belül is csak gyalogosan közlekedtünk. Szállásunk a Szent János Zarándokházban volt, nyugodt, békés környezetben.

A város felfedezése után megcsodáltuk az Egri Érseki Palotát, ahol két szinten egyházművészeti kiállítás látható, amely hűen mutatja be az elmúlt évszázadok történelmét. A tárlatvezetést a palota cukrászdájában fejeztük be, megkóstolva specialitásukat, a friss Stümmer tortát. Vacsora után szentmisén vettünk részt az egri Szent Mihály- és Szent János-főszékesegyházban, az Egri főegyházmegye katedrálisában, ami Magyarország egyik legnagyobb temploma. Csodálatos élményben volt részünk a hatalmas falak alatt, a félhomályban.

Másnap reggel a Dobó István Vármúzeumban kezdődtek a programok. Múzeumpedagógiai foglalkozásokon vettünk részt, sokat nevettünk és szerepjátékokkal elevenítettük meg a középkor szokásait. Délután meglátogattuk a Gárdonyi Géza Színházat, ahol egy csodálatos rock musical élményével gazdagodhattunk. A Zrínyi 1566 előadást, Moravetz Levente rendezte, Sasvári Sándor, Jászai-díjas művészünk főszereplésével. Átéreztük a hazaszeretet fontosságát, a hit erejét és mindenen felülemelkedő hatalmát. A napot ismét szentmisével zártuk, ahol Czibere Zsolt atya prédikációja nagyon megérintette csapatunk minden tagját. A „só és az oldószer”, a hangsúly az arányokon van!

Utolsó napunkat szentmisével kezdtük, és egész délelőtt a Dobó-tér környékén tartózkodtunk. Megcsodáltuk a sok-sok színes kirakatot, a szebbnél szebb köztéri alkotásokat, a hűsítő szökőkút jelentőségét. Ebéd után egy meghitt és kötetlen előadáson vettünk részt, amit Juhász Ibolya, nevelés-lélektani szaktanácsadó tartott az anyaság jelentőségéről, anya és gyermeke kapcsolatáról. Nagyon gyorsan teltek a napok, többen megjegyeztük, hogy még nagyon jó lenne maradni, de pakolnunk kellett, mert a vonat nem vár…!

A missziós hétvége számunkra a derűt és a szeretetet jelentette. Úgy éreztük meg Isten közelségét és szeretetét, hogy közben nem használtunk nagy szavakat, és semmi erőlködésnek sem volt nyoma. A küldetés elkezdődött, a küldetés van, a küldetés lesz. Köszönjük a teljesítéséhez kapott szeretet-erőket, és a Főegyházmegye anyagi támogatását.