Select Page
Ötödik nap
A tábor utolsó napját izgatottan várták a gyermekek, hiszen közös kiránduláson vettek részt. Úticélunk Füzér település volt, a közvetlen közelében emelkedő hegyre épült középkori várat néztük meg. Három busszal indultunk útnak, az utazás jó hangulatban telt. A beszélgetések során kiderült, néhányan már jártak ott, de a többség első alkalommal látogatott el a füzéri várhoz.
A parkolótól gyalogosan, csoportonként indultunk felfelé. Először egy felvonóhidas kaputornyon át értünk be az Alsó Várba, ahol a tanulók olyan térképet kaptak, amire még pecséteket is lehetett gyűjteni a vár különböző pontjain. Felfelé fa- és sziklalépcső vezetett, így jutottunk el a Felső Vár bejáratához. Kicsivel beljebb gyönyörű virágoskertben pihenhettünk meg, miközben a kilátásban gyönyörködtünk.
Az osztályok különböző útvonalakat jártak be. Mi először a vezérszinten néztünk szét. Mindenütt ki volt helyezve az adott helyiségről néhány információ, azokat elolvastuk, megbeszéltük, így haladtunk tovább. Miután minden termét végigjártuk, lesétáltunk a pinceszinthez. Onnan vezetett egy lejárat az Alsó Bástyához, ahol megcsodálhattuk a páratlan panorámát. Kívülről még a kápolnáját is be tudtuk azonosítani csúcsíves ablakai által.
Amennyire időnk engedte, bejártuk a várat. A következő megállónk Pálházán volt, ahol kisvasútra szálltunk, s egészen Kőkapuig utaztunk vele. Az ott található vadászkastély közelében egy csónakázótó található, azt sétáltuk még körbe, majd élményekkel gazdagodva hazafelé vettük az irányt.
Ezzel véget ért az idei Napközi Erzsébet-tábor, mely tartalmas és színvonalas programokat biztosított sok gyermek számára.