Select Page
Pályázati azonosító: EGYH-KCP-16-301
Missziós hétvége Mátraszentimrén
Az Egri Egyházmegyének köszönhetően három napos missziós hétvégére indulhattunk 2016. szeptember 29-én Magyarország egyik legcsodálatosabb hegységébe, a Mátrába.
Csütörtök reggel vidáman indult útra 20 missziós diák, örömünket a csodálatos időjárás is erősítette. Egész nap a friss levegőn, kellemes napsütésben játszottunk. Kipróbáltuk tájékozódási képességünket az erdőben kialakított labirintusban, egyensúlyozási képességünket a trükkös kerékpárokon. Meggyőződhettünk tériszonyunk létéről vagy nem létéről Magyarország leghosszabb kötélhídján áthaladva. Beszélgettünk, élveztük egymás társaságát.
A szállásunkat birtokba véve, este elmélkedtünk és hálát adtunk az Istennek. Zajácz Noémi, aki az év missziósa lett, egy szép előadással ajándékozott meg minket és elkészítettük az első kreatív munkánkat.
Pénteken, reggeli után gyalogosan zarándokoltunk el egy csodálatos Mária-kegyhelyre, Fallóskútra. Nagyon meghatódottan imádkoztunk és énekeltünk abban a csendes kápolnában, ahol sok márványból készült „hálaadó tábla” jelezte az Isten és Szűzanya erős jelenlétét. Az udvaron ajándékdobozokat festettünk nagy lelkesedéssel. Az idő gyorsan elrepült, egy hálát adó elköszönés után elindultunk a szállásunkra, ahol már várt minket a finom ebéd és utána buszos kirándulás a Kékestetőre.
„Ember tervez, Isten végez.” – hangzik a mondás, amit mi gyakorlatilag is megtapasztaltunk. Eltávozott közülünk a sofőr bácsi – Sárga István -, elhagyta ezt a megtapasztalható földi létet egy magasabb dimenzióba költözve, az Isten közelségébe.
Megrendült szívvel, de hálával szívünkben köszönetünket szeretnénk kifejezni azért a sok szeretetért és emberi jóságért, amit kaptunk Tőle. Pista bácsi már négy éve állandó kísérője volt a missziós „utazásainknak”, nagyon szerettük és tiszteltük. Nyugodjon békében.
Mementó: „.. egy ajtó bezárul itt-lenn a földön, s egy ajtó kinyílik ott-fenn az égen, – ez a halál.”
Hitünkben megerősödve, a gyermekeinkhez, önmagunkhoz hűen, hivatásunknak megfelelve, iránymutatónak állítva tevékenykedtünk. Lelkiekben gazdagodva, új ismereteket szerezve, jó csapatokká kovácsolódtunk.